Ühes kauges galaktikas universumi keskmes elab rühm olendeid, keda kutsutakse ajaisandateks ja kes valvavad kõige loodu üle. Ns vastutavad kõigi eluvormide evolutsiooni eest kogu oma valdusalas. Iga natukese aja tagant läheb keegi neist puhkusele.

Neist ühe nimi on Crobe ja kätte jõuab tema kord puhkusele minna. Ta võtab ühendust oma galatika reisikorraldajaga, et uurida puhkusevõimalusi.

“Noh Crobe”, ütleb reisikorraldaja. “Meie tähesüsteemi äärealal on Punane planeet, kus saad lõõgastuda ja rõõmu tunda kõikvõimalikest naudingutest.”

Crobe vastas:” Ma käisin seal eelmisel aastal ja seal oli imetore, aga ma tahaksin midagi eksootilsemat!”

“Kuidas siis oleks Rohelise planeediga täheparvest 401, kus sa lased lihtsalt end vabaks täieliku vaikuse ja rahu lõdvestavates ududes? See on hetkel väga populaarne.”

“Ei,” vastas Crobe. “Ma sooviksin suuremat väljakutset.”

Reisikorraldaja vajus hetkeks mõttesse ja ütles siis:” Ma arvan, et mul on sinu jaoks just see õige asi.  Universumi kaugeimas nurgas on pisike täheparv, mida kutsutakse Linnuteeks. Selles on Sinine planeet, kus saab mängida erinevaid mänge omaette ja teiste seal puhkavate ajaisandatega.

Enamasti mängitakse peitust ja see on seal väga populaarne. Enne, kui sa lähed, saad valida, mitu elu sa tahad ja mis on su põhimäng igas elus. Kuna meie dimensioonis aega ei eksiteeri, võib sul olla ükskõik kui palju elusid. Kui sa sinna oled jõudnud, loobud sa mäletamast seda, kes sa oled, niiet sa saad iga elu jooksul ennast otsida. Mängude vahel saad sa valida, missugust põhimängu sa enda leidmisel mängida tahad, ja ka seda, mis soost sa tahad olla.  Iga elumänguga kaasneb mitmeid väga naljakaid mänge, mida kutsutakse perekondadeks ja suheteks. Need ajavad sind hullusti naerma!”

Crobe näis olevat huvitatud:” See kõlab vahvalt. Räägi, mis mänge saan ma veel ennast otsides mängida?”

“No neid on päris pikk nimekiri ja sa saad oma puhkuse jooksul mängida peaaegu kõiki. Väga populaarne on Sõdalase mäng. Sellega saad teada, kui mitu korda on sul võimalik lahingus või vägivaldselt surma saada ja sa aitad teistel puhkajatel teha sama. See on nii lõbus! Kõige naljakam selle juures on see, missuguse tõsidusega kõik seda võtavad! Enamik saavad seda mängida vähemalt 200 korda. Sa lihtsalt sured seda mängides naeru kätte!

Siis on olemas Kaupmehe mäng. Sellega saad teada, kui mitu korda saad rikkaks ja siis kaotad kõik sama eluaja jooksul. See pakub nii põnevust kui meelelahutust.

On ka veel Töötegija mäng. Selle ideeks on teha ühte ja sama tööd iga päev kaheksa tundi ja nii viiskümmend aastat järjest. Sulle antakse nii palju raha, et vaevu oma pere ära toita ja vahetevahel end purju võtta. Või kui oled naine, siis saad teada, kui mitu korda jõuad sa oma majapidamise korda teha ja süüa valmistada, enne kui sa oma keha ära kurnad. 

Ma pole sellest veel päris hästi aru saanud, aga üks mäng on selleks, et aidata teistel puhkajatel mängu naasta ja nad kutsuvad seda “sünniks”.

Nüüd on üks, mis sulle kindalsti meeldib! Seda kutsutakse Õppimismänguks, mille eesmärgiks on näha, kui mitu süsteemi ja kontseptsiooni, mida kutsutakse filosoofiateks, suudad sa enda otsimise käigus ühe mängu jooksul koguda. Kui sa selles mängus hea oled,, kujuneb sellest välja Õpetajate või Guru mäng, kus sa arvad, et oled end leidnud. Sa aitad ka teistel puhkajatel õppimismängu mängida.

Kuid nüüd tuleb sulle hea uudis, ja nimelt see, et sa saad igas mängus mängida Ohver-kannataja mängu. Pärast seda oled sa naerust kõveras!

Selle käigus saad näha, kui palju täitsa tavalisi situatsioone saad muuta katastroofideks, kui palju kordi saad sa haiguse tõttu surra, kui mitu korda saad sa põhjustada tundeid, mida nemad seal kutsuvad õnnetu-olemiseks.

Teatavasti pead sa treenima oma mõistust, et teatud asju valeks pidama ja neile halba hinnangut andma. Ma ei ole ise sellest veel päris hästi aru saanud, aga kuuldavasti saadetakse sind spetsiaalsesse kohta – kooli, et seda korralikult ära õppida.

Enne seda saad ettevalmistava väljaõppe teistelt puhkajatelt, kes mängivad Lapsevanema mängu. Hakkad sellest peagi aru saama, kui piisavalt harjutad.”

“See kõlab vahvalt. Pane mind kirja!”

 

Katkend Colin Sissoni raamatust “Sisemine ärkamine”